Maraton jako najlepsza forma promocji miasta

Główny cel maratonu Beskid Niski? Promocja regionu

Sport z powodzeniem można wykorzystać jako skuteczny element promocji miasta. Od dłuższego czasu dużym zainteresowaniem cieszą się biegi zorganizowane. Każde miasto, które chce zaistnieć i ściągnąć do siebie turystów powinno zorganizować bieg. Gorlice poszły o krok dalej i postanowiły wypromować swoje miasto poprzez maraton Beskid Niski. Czy im się to udało? Zdecydowanie tak. Wydarzenie okazało się wielkim sukcesem i od 2015 roku do 2019 roku zorganizowano cztery edycje maratonu.

Najlepsza forma promocji miasta? Oczywiście poprzez sport!

Kreowanie pozytywnego wizerunku miasta i regionu można rozpocząć poprzez działalność w różnorakim zakresie. Warto jednak postawić na sport, który ma szerokie grono fanów. Organizując w danym mieście zawody biegowe, organizatorzy mogą liczyć na pokaźną frekwencję. Do miasta zjadą się biegacze z całej Polski. Na to właśnie liczył Powiat Gorlicki organizując w 2015 roku maraton Beskid Niski. Na trasie Gorlice – Wysowa Zdrój stanęło wielu zawodników chcących sprawdzić swoją wytrzymałość na morderczym dystansie 42 km 195 m.

Co miasto zyskało na organizacji maratonu?

W związku z tym, że Beskid Niski jest atrakcyjnym turystycznie regionem, nie było problemu z zachęceniem wielu osób do przyjazdu. Z listą największych atrakcji Gorlic oraz okolic można zapoznać się tutaj: https://pl.tripadvisor.com/Attractions-g2370733-Activities-Gorlice_Lesser_Poland_Province_Southern_Poland.html. Jest co zwiedzać.

Organizacja wydarzenia sportowego. Czy to takie proste?

Trzeba mieć świadomość, że każda impreza masowa wiąże się z poważnymi wyzwaniami organizacyjnymi i logistycznymi. Z pozoru prosty bieg może okazać się bardzo skomplikowany do zorganizowania, jeżeli nie ma się odpowiednich funduszy czy też narzędzi strategicznych. Przede wszystkim, miasto które chce zorganizować imprezę sportową, musi się do tego w odpowiedni sposób przygotować. Należy:

Wiele o blaskach i cieniach organizacji imprez sportowych w celu promocji miasta mówi Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska, specjalista ds. marketingu i konsultingu sportowego: https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,35800,23206339,dlaczego-warto-promowac-sie-poprzez-sport-rozmowa.html.